Svi pričaju o toj fiskalizaciji i većina pod tim pojmom podrazumijeva fiskalne blagajne jer su one svima nekako ostale u sjećanju kao „kamen spoticaja“ još od samog uvođenja 2013. godine.
Ipak, točnije rečeno radi se o skupu mjera koju provode obveznici fiskalizacije s ciljem nadzora prometa gotovinom. Jednostavnije, svi oni koji imaju samostalnu djelatnost kojom nešto privređuju, za svoje usluge ili proizvode moraju izdavati račune – o tome radi li se osobi ili tvrtki te da li obračunava PDV ili ne, potpuno je svejedno.
Drugim riječima, Porezna uprava htjela je tim paketom mjera kontrolirati svaku primljenu kunu tj. njen put od tuđeg do vašeg novčanika kako bi na temelju toga odredila svoj dio, a vas spriječila da u dvije godine dignete dvokatnicu. Uz taj paket mjera krenula je i poduka građana pod parolom „bez računa se ne računa“ tj. podizanje svijesti o tome kako je plaćati porez državi nešto prirodno i normalno od čega svi imaju koristi.
U tom smislu svi samostalni djelatnici dužni su ispisati jedan papir pod nazivom „interni akt“ koji ostaje u prostorijama u kojima obavljaju svoju djelatnost, a na kojem treba biti opisan način numeriranja brojeva računa i popis poslovnih prostora s njihovim opisom. Znači, lijepo to definirate, stavite u plastičnu košuljicu i u ladicu da vam je pri ruci ako dođe inspekcija.
Druga stvar koju proces fiskalizacija nalaže je da račun koji izdajete ima propisane elemente: datum i vrijeme izdavanja, osobu koja ga je izdala i način na koji je naplaćen (gotovina, kartica, ček i slično). Interni akt i obavezne elemente računa moraju imati svi: dakle i oni koji rade s gotovinom kao i oni koji samo primaju uplate preko transakcijskog računa.
Oni koji primaju gotovinu na ruke moraju još u poslovnom prostoru na svakom naplatnom uređaju ili vidljivom mjestu istaknuti naljepnicu na kojoj piše da su obvezni dati račun, a vi ga preuzeti.
I sada tek na red dolazi fiskalna blagajna koju su od 2013. morali nabaviti svi oni koji su za svoj posao uzimali gotovinu ili kombinirali gotovinu i uplate na račun, osim malih obveznika fiskalizacije, tzv. „paušalaca“ koji su račune mogli ispisivati „na blokiću“ tj. putem uvezene knjige računa ovjerene u Poreznoj upravi.
Novost je da će od ove godine i „paušalci“ u koje se ubraja većina frizera, pedikera, kozmetičara i slično, svoje gotovinske transakcije morati bilježiti također putem naplatnog uređaja povezanog direktno s Poreznom upravom tj. fiskalne blagajne, a krajnji rok za nabavku iste je 1. srpnja 2017.
Dakle, nema više „u čarapu“, nego sve pod budnim okom porezne koja će svaki izdani račun promatrati „putem interneta“, a vi se do 1. srpnja 2017. imate vremena upoznati s cijelim procesom korištenja fiskalnih blagajni i u moru istih odabrati onu koja vam najviše odgovara.
Kako biste uštedjeli vrijeme i novac te pojednostavnili cijeli proces, predlažemo vam Neosalon fiskalnu blagajnu koja u sebi sadrži sve: blagajnu, pisač, i program (s internetom se povezujete bežično, preko podatkovne kartice ili svog mobitela) kao i dodatne usluge prilagođene upravo poslovanju svih vrsta salona. Kod nas nećete samo „kupiti blagajnu“, nego ćete dobiti i kompletno razrađen sustav podrške kojim ćemo vas korak po korak voditi kroz nikad jednostavnu birokratsku zavrzlamu koja prati uvođenje jednog takvog naplatnog uređaja.
Osim toga, vidjet ćete kako Neosalon nije samo blagajna, nego i set programa koji vam omogućava unaprjeđenje poslovanja o čemu ćemo više pisati u narednim blogovima.